Grundskole
Gratis

Computational thinking

Billede

Beskrivelse

Med folkefortællinger i fokus arbejder eleverne med at finde løsninger til historiens hovedpersoner. Udgangspunktet i denne workshop er molbohistorien om ”Storken”, som træder bondemandens korn ned. Molboerne finder i fællesskab ud af at løse problemet, men kan eleverne kommer på andre idéer?

Ved hjælp af LEGO spikes bygges maskiner eller andre hjælpemidler til at få jaget storken væk.

Formål

  • Eleverne lærer hvordan en computer tænker
  • Eleverne lærer at, kommunikere til en robot

Praktisk information

Sted
Hovedbiblioteket, Dokk1
Hack Kampmanns Plads 2
8000 Aarhus C
Forløbstype
Forløb med formidler
Målgruppe
7. klasse
8. klasse
Fag
Natur/teknologi
Pris
Gratis
Antal
25
Periode
19.08.2025 - 26.08.2025
Skjul detaljer

En klasse á ca. 25 elever

forløbet afholdes: 19. august kl. 10.00-13.00 og 26. august kl. 10.00-13.00

Varighed
3 timer
Emneområde
Teknologiforståelse

Tilmelding

Gratis