Computational thinking
Beskrivelse
Med folkefortællinger i fokus arbejder eleverne med at finde løsninger til historiens hovedpersoner. Udgangspunktet i denne workshop er molbohistorien om ”Storken”, som træder bondemandens korn ned. Molboerne finder i fællesskab ud af at løse problemet, men kan eleverne kommer på andre idéer?
Ved hjælp af LEGO spikes bygges maskiner eller andre hjælpemidler til at få jaget storken væk.
Formål
- Eleverne lærer hvordan en computer tænker
- Eleverne lærer at, kommunikere til en robot
Praktisk information
Udbyder
Sted
Hovedbiblioteket, Dokk1
Hack Kampmanns Plads 2
8000 Aarhus C
Forløbstype
Forløb med formidler
Målgruppe
7. klasse
8. klasse
Fag
Natur/teknologi
Pris
Gratis
Antal
25
Periode
19.08.2025 - 26.08.2025
Se flere detaljer
En klasse á ca. 25 elever
forløbet afholdes: 19. august kl. 10.00-13.00 og 26. august kl. 10.00-13.00
Varighed
3 timer
Emneområde
Teknologiforståelse