Hvordan bruger Føtex Egå data til planlægning, og hvordan kan automatiske prognoser hjælpe med at styre varebestilling, lagerbeholdning, vagtplaner m.v.? Igennem dette undervisningsforløb i Matematik, vil eleverne få en forståelse for vigtigheden af databearbejdning, og hvordan man kan bruge matematiske modeller til at regne på, hvad der kommer til at ske i virkeligheden. Undervisningsforløbet starter med undervisning hjemme på skolen, fortsætter med et besøg i detailbutikken og afsluttes med undervisning hjemme på skolen. Det giver eleverne et hands-on indtryk af, hvordan det, de lærer i klassen, hver dag bruges i verden omkring os. Forløbet er udviklet, så det opfylder Fælles Mål for Matematik, samt Uddannelse og Job.
Dette forløb er en del af #DetViGøromSTEAM
Forløbet har til formål, at vise unge hvordan det de lærer i skolen, kan bruges i virkeligheden, samt hvilke job og uddannelsesmuligheder der findes indenfor detailbranchen.
Underivningsforløbet indholder følgende synlige mål:
Link til forløbet på Åben Virksomheds hjemmeside: Den digitale butik
Kontakt os for at aftale et besøg
Kontakt [at] aabenvirksomhed [dot] dk
Skriv gerne: