Gratis

Den digitale butik - Bilka Tilst

Beskrivelse

Hvordan bruger Bilka Tilst data til planlægning, og hvordan kan automatiske prognoser hjælpe med at styre varebestilling, lagerbeholdning, vagtplaner m.v.? Igennem dette undervisningsforløb i Matematik, vil eleverne få en forståelse for vigtigheden af databearbejdning, og hvordan man kan bruge matematiske modeller til at regne på, hvad der kommer til at ske i virkeligheden. Undervisningsforløbet starter med undervisning hjemme på skolen, fortsætter med et besøg i detailbutikken og afsluttes med undervisning hjemme på skolen. Det giver eleverne et hands-on indtryk af, hvordan det de lærer i klassen, hver dag bruges i verden omkring os. Forløbet er udviklet, så det opfylder Fælles Mål for Matematik, samt Uddannelse og Job.

 

Formål

Forløbet har til formål, at vise unge hvordan det de lærer i skolen, kan bruges i virkeligheden, samt hvilke job og uddannelsesmuligheder der findes indenfor detailbranchen.

Underivningsforløbet indholder følgende synlige mål: 

  • Eleven kan forklare, hvad Automatisk Disponering er
  • Eleven kan give eksempler på, hvilke data, der bliver registreret i forbindelse med Automatisk Disponering
  • Eleven kan udvælge data og variable til at opstille en matematisk model for Automatisk Disponering
  • Eleven kan oprette en model i et regneark med data og regnearksformler, så den kan simulere automatisk disponering af et antal varer i en butik
  • Eleven kan den nye viden om Automatisk Disponering og den matematiske model i regnearket i en skærmoptagelse 
Sted
Bilka Tilst
Agerøvej 7
8381 Aarhus
Undervisningsmateriale

Link til forløbet på Åben Virksomheds hjemmeside: De digitale butik

Tilmelding

Kontakt os for at aftale et besøg

Kontakt [at] aabenvirksomhed [dot] dk

Skriv gerne:

  • Hvilken virksomhed du gerne vil besøge
  • Hvilken skole du kommer fra
  • Tidspunkter for hvornår du gerne vil besøge virksomheden